úterý 11. července 2017

#15 Láska, maličkosti a malé radosti

Chtěla jsem to po minulém zamyšlení trochu odlehčit. Chtěla jsem napsat, jaké je to žít s "ajťákem", jaké je to se vzbudit ve dvě ráno a najít svého kluka v obýváku, kterak staví server na těžbu bitcoinů. Taky jsem chtěla napsat, jaké je to při noční cestě na záchod zakopávat o hromadu kabelů a lekat se v chodbě postávajících wifiboxů. Chtěla jsem napsat, co se mi děje, když se mě ráno budík zeptá, co od něj potřebuji, začně zpívat, blikat a tančit na nočním stolku. Ale až příště.

Napíšu o maličkostech. O radostech, které miluji, které mě těší a někoho z vás možná inspirují.



Miluju:

- Zanořování dlaně do pytle se zrním.

- Když v kapse zimního kabátu najdu zapomenutou balenou mandli v hořké čokoládě. (Nebo kilo. Ne mandlí. Korun!)

- Když přijdu do práce s čerstvě umytými a rozčesanými vlasy a kolega to nevydrží a zeptá se: "Mohu si sáhnout?"

- Když upachtěná stojím ve frontě u kasy a někdo za mnou řekne: "Nádherně voníte. Co je to za parfém?"

- Když jednou u nás v práci zazvonil kurýr a přinesl květinu na mé jméno.

- Zmrzlinu od Antonína. (Když zrovna nekončí na mých průměrných ňadrech... vlastně ne. Miluju ji bezpodmínečně. I na ňadrech!)

- Když se mi na černé šaty nevykydne meruňkový kefír, a když se mi na světlé halence neobjeví červená omáčka od špaget.

- Ranní pozdrav kolegů, kteří na zídce na dvorku popíjejí kafe. Přisednutí.

- Čas. Když je zima třeskutá a já mám čas, oškrábu led i z vedle parkujícího auta a pak se tetelím představou, jak jsem někomu ulehčila uspěchaný odjezd do práce.

- Ležet v srpnu na vlahé trávě a vyčkávat s pohledem upřeným na oblohu na padající hvězdy. Přát si. Vyčkávat až se sny vyplní.

- Snít.

- Usmívat se. Na své blízké. Na kamarády, rodiče, lidi. Neznámé. Zasmušilé. Pozorovat, co s lidmi dělá úsměv. Přijímat stydlivost, rozčarování, opětované úsměvy, nechápající výrazy. Čekat, až mě jednou odvezou RZ do Bohnic.

- Smát se. Nevtipným vtipům. Nekorektním a sprostým.

- Každý červenec se těšit na fotky Zemana ve člunu.

- Vůni vlhkých sklepů.

- Když počet schodů končí lichým číslem. Ideálně trojkou. Když dojdu domů bez šlápnutí na chodníkovou spáru. 

- Energii jara.

- Sílu severu. 

- Čerstvý vzduch po prudké letní bouřce.

- Stáčení medu do sklenic. Ten pomalý zlatý proud skládající se do malých listů a rozpouštějící se v jednolitou plochu.

- Vůni a teplo včelího úlu.

- Slovní hříčky. (Spíš-li s ním. Smím-li spím.)

- Když mi ten, koho miluju v noci v polospánku dá letmý rozespalý polibek na krk a přitáhne si mě do objetí. 

- Malá sladká rajčata!

- Čerstvý hrášek.

- Vlašské ořechy, ze kterých se dá oloupat ta hořká tenká "kůžička".

- Neočekávané vzkazy a přání. (Post-it za stěračem, na kterém je přání krásného dne. Zubní pasta na zubním kartáčku, když rozespale v koupelně otvírám oči. Tajně zabalená sušenka k snídani.)

- Pozorování cizích oken. Po setmění, když je vidět lidem do kuchyní a obýváků. Fantazie o cizích životech a příbězích.

- Vůně ranní černé kávy.

- Východy a západy slunce. 

- Pohled na Ještěd.

- Pohledy do krajiny, které tají dech.

- Náhody a osudy. 

- Svou malou noční tajnou nahotu pod peřinou.

- Pohled na obraz "Malá mlha" od mé milované přítelkyně Zuzanky.

- Oždibování okurky v ginu s tonicem. Tu hořkost vyváženou svěžestí a sladkým pocitem na jazyku.

- Zvuk piána a klavíru!

- Lásku!

...

Možná tenhle seznam někdy doplním. Můj život je plný radostí a maličkostí!

Co milujete vy?




Žádné komentáře:

Okomentovat